סוגי צילומים- חתונה, בר מצווה, הריון, ניו בורן

  • ראשי
  • /
  • סוגי צילומים- חתונה, בר מצווה, הריון, ניו בורן

הטלפון הנייד החכם בכף היד גרם לכולנו להבין את החשיבות וההנאה שבתיעוד, ובגלריית התמונות ניתן למצוא אין ספור תמונות של ילדים מחייכים, שקיעות, נופים מטיולי השבת וצלחות עם מנות ביתיות מפתות, שמזכירות את הטעם ואת הרגע שמתחבא מאחורי התמונה.

זמינות הצילומים המיידיים לא החליפה את הצורך בצילום ובתיעוד מקצועי, של אירועים, תקופות וחוויות מסוימות בחיים, שזוכים לליווי של מלמה מקצועית ועדשה חדשה, אולם חשוב לא פחות מכך, לעינו של צלם בעל ניסיון ויכולת ללכוד את הרגעים החשובים בחיים לכדי תמונות שיהוו מזכרת מרגשת לשנים ארוכות ולדורות.

בין סוגי הצילומים הבולטים והפופולריים בהזמנת צלם מקצועי:

צילומי אירועים

אירועים משמעותיים בחיים דוגמת חתונה, בר ובת מצווה ובריתות, הם אירועים אשר מלווים באורחים רבים, תוך יצירת תפאורה מתאימה וניהול אירוע מתמשך לאורך מספר שעות. צילום חתונות, צילום בר מצווה וצילומים של אירועים נוספים, הם צילומים שמשלבים מספר פתרונות צילום בניהם צילומי וידאו, צילומי סטילס וצילומים חווייתיים דוגמת צילום מגנטים.

צילומי הסטילס הם שיהוו את המזכרת האמיתית מן האירוע, ויאפשרו שיתוף, פיתוח והדפסה וחשיפה. צילומי סטילס מקצועיים הם הרבה מעבר למזכרת מן האירוע, ומצריכים יכולת ללכוד רגעים חשובים בתוך התנהלות ואירועים בני שעות ארוכות, כמו גם יצירת חיבור עם המצטלמים שיבוא לידי ביטוי בתמונות טבעיות שמשקפות את עוצמת השמחה והאושר.

בעת אירוע משפחתי, חתונה, בר ובת מצווה וכדומה, החוגגים והמארחים עשויים להיות עסוקים ונרגשים מכדי לתת את הדעת על אופי ואיכות התמונות שיתקבלו בהמשך, וזו מצויה באחריותם של הצלמים באירוע. גם את מקום האירוע, התפאורה, אביזרים בעלי משמעות, מתחמי האוכל, הטבעות, הכוס, הכתובה ושאר סימנים מסורתיים, יש לצלם בצילומי תקריב שיעניקו בהמשך אלבום מרגש שיעביר לא רק את המסיבה והחוויה, אם כי גם את המשמעות הטמונה באירוע.

הכלי החשוב ביותר בצילומי אירועים משפחתיים ואנשים בכלל, הוא יצירת קשר בלתי אמצעי וכימיה עם המצולמים, שיביאו למראה נינוח, טבעי ושמח המשתקף בכל התמונות.

צילום הריון

צילומי הריון הם חלק בלתי נפרד מחוויית ההריון והלידה בעבור נשים רבות, אשר מבקשות להקדיש את הזמן והמשאבים לתיעוד הרך הילוד, לא רק עם הגיחו לאוויר העולם, אלא עוד בטרם לכן, לאורכו של התהליך להקמת המשפחה.

את צילומי ההריון מומלץ לבצע בתחילת או באמצע השליש השלישי של ההיריון, כאשר בשלב זה הבטן ההריונית מודגשת ובולטת מחד גיסא, אולם האם לעתיד טרם סובלת מנפיחות ומכבדות יתר שמאפיינת את השבועות האחרונים להיריון. הצילומים יכולים להיות צילומי הריון אישיים, לאישה ההרה בלבד, או צילומים משפחתיים אשר משלבים את בן הזוג, ובמידה וישנם ילדים קיימים. כך או כך, הדגש יהיה על ההיריון, וגם הנוכחים הנוספים בצילומים ידגישו את נושא הצילומים.

חשוב להגיע לצילומי הריון בביגוד נינוח, מחמיא, מדגיש ולא מסתיר, בגוונים רכים, וניתן לשלב מספר מערכות בגדים ואביזרים לצילומים עשירים, מקוריים ויצירתיים.

צילומי הריון נהוג לבצע בסטודיו לצילום, שמספק את תנאי התאורה הרצויים, אבזור מתאים ונוחות, אולם על פי העדפת המצולמת ניתן לצלם במרחבי הטבע (במקומות בטוחים ולא מאתגרים לאישה הרה) ואף בבית הלקוחה, תוך ביצוע ההתאמות הנדרשות.

צילומי ניו בורן

צילומי ניו בורן הם המשך ישיר לצילומי ההיריון, כאשר הרך הנולד מצטרף למשפחה. הצילומים יתבצעו לרוב במהלך שנתו הראשונה של התינוק, ונועדו להדגיש את החוויה המשפחתית והתוספת המרגשת למשפחה. הצילומים יוכלו להתבצע כאשר רק הטיטול לגופו של הזאטוט- מה שמייצר אותנטיות ומשדר טוהר, ובעזרת מחלפות בגדים ואביזרים מותאמים. בתכנון של צילומי ניו בורן חשוב לקבוע את הצילומים לשעות בהם התינוק צפוי להיות עירני ורענן, שבע ונינוח. חשוב לבחור מקום מתאים שישדר נינוחות לתינוק, בסביבה הביתית המוכרת שלו, או בסטודיו צילום בו הצלם/ת מתמחה בסוג זה של צילום, וידע להכין את הסטודיו, להעשיר אותו בצבע ובגירויים שונים, התאמת תנאי מיזוג וטמפרטורה.

צילום ניו בורן הוא סט צילומים משפחתי בהם הדגש הוא על התינוק החדש שהצטרף למשפחה, יכלול צילומים של סיטואציות ורגעים מיוחדים, ויקרב את העדשה אל החמימות המשפחתית, הקשר הייחודי שבין כל הורה לילד, החיבור בין האחים במשפחה, בשילוב של טבעיות והומור שיבואו לידי ביטוי בתמונות.